I POSTANOWIENIA OGÓLNE
II DEFINICJE
III USŁUGI W SKLEPIE INTERNETOWYM
IV WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
V SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI
VI KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
VII REKLAMACJA PRODUKTU
VIII ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
IX POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Niniejszy Regulamin ustala ogólne zasady i warunki korzystania z usług elektronicznych dostępnych w serwisie ogrodyekoprojekt.pl (zwanym dalej Serwisem), w szczególności sposób zawarcia umowy w Sklepie internetowym oraz jej realizacji, prawa i obowiązki Usługodawcy (Sprzedawcy) i Usługobiorcy (Klienta), a także odpowiedzialności Stron, związaną z dostępem do Serwisu.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.05.2024 r.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego.
Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronach Serwisu.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
Jeśli nie zgadzasz się z warunkami Regulaminu, nie korzystaj z Serwisu.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
II. DEFINICJE
Na potrzeby niniejszego regulaminu przyjmuje się znaczenie pojęć:
1. Klient / usługobiorca – osoba fizyczna posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi
2. Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, bądź podmiot, któremu ustawa nadaje status Konsumenta;
3. Formularz zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
4. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
5. Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma, treść cyfrowa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, np. Ebook, e-kurs
6. Serwis – strona internetowa https://www.ogrodyekoprojekt.pl
7. Sklep internetowy – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem www.ogrodyekoprojekt.pl
8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
9. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
10. Opłata/Cena – określona przez Usługodawcę należność pieniężna za Usługę świadczoną na rzecz Klienta
11. Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
12. Regulamin – niniejszy Regulamin określający zasady świadczenia Usługi.
13. Usługodawca / Sprzedawca / Administrator Danych Osobowych –
GARDEN story Agata Zielińska
ul. Stawiszyńska 34a/51
62-800 Kalisz
NIP 5140225658
14. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. (Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.)
III. USŁUGI W SKLEPIE INTERNETOWYM
Aby móc w pełni korzystać ze Sklepu Usługobiorca powinien mieć ukończone 18 lat lub posiadać pełną zdolność do czynności prawnych albo być osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, ale mogącą we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania.
Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.
Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
a) urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
b) aktywne konto poczty elektronicznej;
c) przeglądarka internetowa z możliwością zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
1. FORMULARZ ZAMÓWIENIA
Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków:
– po wypełnieniu Formularza Zamówienia na stronie Sklepu Internetowego i
– kliknięciu „Zamów”
Do momentu kliknięcia na Formularzu Zamówienia pola “Zamów” istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego).
W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta:
– imię i nazwisko/nazwa firmy,
– adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj),
– adres poczty elektronicznej,
– numer telefonu kontaktowego
W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
3. NEWSLETTER
Korzystanie z Newslettera następuje po zaakceptowaniu polityki prywatności.
Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
4. REZYGNACJA Z KONTA, NEWSLETTERA, ROZWIĄZANIE UMOWY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
biuro@ogrodyekoprojekt.pl
lub też pisemnie na adres:
ul. Św. Krzysztofa 21;
77-100 Bytów
Umowa o korzystanie ze Sklepu może zostać rozwiązana przez Usługodawcę z ważnych przyczyn z zachowaniem siedmiodniowego okresu wypowiedzenia. Za ważne przyczyny uzasadniające rozwiązanie przez Usługodawcę umowy o korzystanie ze Sklepu uznaje się w szczególności zmiany przepisów prawa.
Umowa o korzystanie ze Sklepu może zostać rozwiązania przez Usługodawcę bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę zobowiązań wynikających z Regulaminu.
IV. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym.
Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki.
Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie
Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
Następnie Kupujący wybiera metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji. Kupujący podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego – poprzez kliknięcie przycisku „Zamów”.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Kupujący może dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
V. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI
Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
a) Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Payu.pl oraz/lub Stripe.com – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronach internetowych: http://www.payu.pl lub Stripe.com.
Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Payu.pl oraz Stripe.com., które prowadzą obsługę w/w płatności.
Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie elektronicznych dokumentów sprzedażowych (w tym faktur) przez Sprzedawcę.
Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
Termin płatności:
W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
VI. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
1. Dostawa Produktu cyfrowego dostępna jest na terytorium Polski i państw członkowskich Unii Europejskiej.
2. Dostawa Produktu cyfrowego jest bezpłatna.
3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:
Przesyłka elektroniczna.
Przesyłka elektroniczna polega na przesłaniu Klientowi na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej linku internetowego (adresu URL) umożliwiającego pobranie Produktu i zapisanie na urządzeniu końcowym Klienta (w tym celu należy kliknąć na link albo wpisać link w oknie przeglądarki internetowej) lub przesłanie produktu w formacie PDF / DOC .
4. Termin dostawy Produktu cyfrowego do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych
– od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
VII. REKLAMACJA PRODUKTU
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Postanowienia dotyczące reklamacji Produktu będącego rzeczą ruchomą z elementami cyfrowymi zawarte są w przepisach Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową, istniejącą w chwili jego dostarczenia Klientowi oraz ujawnioną w ciągu dwóch lat od jego dostarczenia.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieaktualne / nie działające linki do serwisów Partnerów (linki do stron / sklepów internetowych, których Sprzedawca nie jest administratorem)
Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
– pisemnie na adres:
ul. Św. Krzysztofa 21;
77-100 Bytów
– w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
biuro@ogrodyekoprojekt.pl
.
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
– informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
– żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży
– danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć Produkt wadliwy na adres:
ul. Św. Krzysztofa 21;
77-100 Bytów .
Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych (chyba, że oferta na dany produkt przewiduje wydłużenie tego terminu, o czym Klient zostaje powiadomiony na stronie z ofertą) odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
– pisemnie na adres:
ul. Św. Krzysztofa 21;
77-100 Bytów
– w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
biuro@ogrodyekoprojekt.pl
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta.
Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo
(2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na podany przez Konsumenta rachunek bankowy.
Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru.
Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
Konsument może zwrócić Produkt na adres:
ul. Św. Krzysztofa 21;
77-100 Bytów
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia.
Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
– o odpłatne świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną oraz uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
– w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
– w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
– w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
– w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
– jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Zmiana Regulaminu:
Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest np.: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
4. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.